Aiheittain

torstai 23. huhtikuuta 2026

Kehysriihi

 Taas on riihi käyty ja anti jäi laihaksi. Eipä se kenellekkään tullut yllätyksenä, sillä lähes kaikilla on tiedossa valtiontalouden surkea tilanne. Riikka Purra myönsi rehellisesti, että tavotteisiin ei päästä. Maamme talouskehitys on ollut surkeaa. Talouskasvua on odotettu kaksi vuosikymmentä.

Riihi ei paljoa tarjonnut. Kotitalousvähennystä korotettiin aika kivasti. Voisi kesällä itsekin käyttää hyödykseni. Työmatkakustannusten omavastuuta alennettiin, mutta eläkeläisenä se ei kosketa minua. Paljon muuta riihi ei tarjoillut.

Suurin haitta on sotemaksujen omavastuun korotukset. Tutkimusten mukaan isolla osalla menee omavastuut ulosottoon. En nyt muista äkkiseltään prosentteja, mutta muistaakseni se on jotain viidenkymmenen prosentin luokkaa tai vähän yli.

Oppositio ryhtyi tuoreeltaan räksyttämään hallituksen toimista ja mukaan luonnollisesti otettiin koko hallituskausi. Oppositio on sitä mieltä, että hallitus on epäonnistunut kaikessa, mihin on ryhtynyt. Kuitenkaan oppositiolta ei ole tullut esityksiä, miten ongelmat korjataan. 

Valtionhallinnosta vähennetään lisää. Hallintohimmelit on maassamme turhan raskaat. Maahanmuuttajien yhdistyksiltä saisi leikata kaiken. Petteri Orpo lupasi jo vuonna 2019 selvittää matuteollisuuden hinnan. Vieläkään ei ole kuulunut mitään. 

3 kommenttia:

  1. Mut ei se mit'n, sanoi Turo's Hevi Gee.
    Ei tätä kärvistelyä kestä enää kuin vuoden ja sitten alkaa taas maito ja hunaja virrata, kun Manna Sariini ja tyttökaverit palaavat vallan kahvaan ottamaan valtionvelkaa loputtomasti.
    Sitähän ei kuulemma tarvitse koskaan maksaa takaisin, joten Paha Riikka on nyt pelkästään paha kun ei ota sitä antaakseen kaikille kaikkea kivaa.

    Näin Valtamediapuolue VMP Suomen kansalle opettaa ja sen mukaisesti kansa vuoden kuluttua äänestää.

    VastaaPoista
  2. Niin tuota,50 % omavastuista menisi ulosottoon.
    En kyllä usko tuota ihan tällä syömällä.
    Onko tästä jotain tutkittua tietoa ja tilastoa.

    VastaaPoista
  3. En kyllä haluaisi, soten takia kai pakko äänestää demareita. :(

    VastaaPoista