Nyt on ollut mediassa paljon puhetta sisäministerimme
lausumasta, jossa maan laki on alempiarvoinen kuin jumalan laki. Hän on jopa
sanonut, että ihmisten raamatunlukutaito on ohut. Kuitenkin hän on tässä kohtaa
unohtanut Jeesuksen sanat: "Antakaa keisarille mikä keisarille kuuluu ja
Jumalalle mikä Jumalalle kuuluu.".
Meidän ministerimme, viran vastaanottaessaan, vannovat
kaikkitietävän jumalan edessä noudattavansa perustuslakia. Vaikka hän sanoi sen
lähetysjuhlassa, yksityisenä henkilönä, on sanominen sammakko suusta.
Ministerimme ja kansanedustajamme ovat viimeaikoina sanoneet monta lausetta,
jotka eivät sovi edustajan virkaan. Sisäministerimme tulisi muistaa sama kuin
minä ja puolisoni eli mitä tuvalla puhutaan se sinne myös jää ja se meillä
sinne on myös jäänyt.
Sisäministeri Räsänen on nyt osoittanut todellista
ajattelemattomuutta ja sitä ei selitä edes raamatunlukutaito. Minua alkaa
pelottamaan ministeri, jonka tarkoituksena on saattaa Mooseksen 3. kirja
käyttöön, joka on käytännössä lakikirja. Tästä on vain pieni askel hyväksyä
sharialaki maamme lakien rinnalla kulkevaksi.
Ikäväkseni on todettava, että sisäministerimme lausuntojen
vuoksi hän on menettänyt uskottavuutensa ja toivoisin hänen osoittavan sen
irtisanoutumalla ministerin tehtävästä. Toivoisin
kristillisdemokraattisenpuolueen myös vahvasti harkitsevan puheenjohtajansa
vaihtoa.
Olen lukenut biblian kannesta kanteen ja oikeasti en ymmärrä
sisäministeriämme. Jo pakanallisena aikana on maassamme ollut sääntöjä ja
lakeja. Kun katson taas kerran tätä vanhaa lakia, niin se on oletettavasti
laadittu 1200-luvulla ekr. Täten sieltä löytyy säädöksiä, jotka eivät enää
toimi tai ovat jopa hyvin epäilyttäviä. Tosin en tiedä vetoaako
sisäministerimme uuteen vai vanhaan testamenttiin.
Mooseksen laki on ehdoton, mm. raiskaaja pitää surmattavan.
Nykyisin tuomio on ehdollinen vankeus. Saman kohtalon on kokenut rikoslain
tuntema sieppaus. Monissa maissa tyttären synnyttäminen on paha asia ja
nykyteknologialla pystyttään sikiön sukupuoli selvittämään, täten tyttölasten
abortointi on tavallista. Tässä raamatun tekstit ovat ristiriitaisia eli
Jeesuksen äiti on pyhä, mutta Mooseksen 3. kirja, 12 luku, jae 5: "Mutta
jos hän synnyttää tyttölapsen, olkoon hän saastainen kaksi viikkoa.".
Poikalapsesta vain viikko. Kuitenkin raamattu pohjaa Afrikan pohjoisiin osiin
ja kun hieman edes tuntee maantietoa, niin Suomen olot ovat hieman
toisenlaiset. Pohjoiset ihmiset ovat ymmärtäneet naisen tärkeyden eli ilman
naista ei synny uusia miehiä. Jos raamattua tiukasti noudatamme, niin nainen on
saastainen ja paha.
Mooseksen kolmas kirja kertoo myös pitaalitautisen ja
sukupuolisairautta (oletettavasti oirekuvan perustella) sairastavan
kohtaamisesta, jolloin kansalainen on saastainen iltaan asti. Molemmat ovat parantumattomia,
joten kontakti levittää tautia ja siitä illan saastaisuus ei paranna.
Hilpeyttähän tuo laki aiheuttaa eli Mooseksen 3. kirja, luku
15, jae 18 eli "Ja kun mies on maannut naisen kanssa ja vuodattanut
siemenensä, peseytykööt he vedessä ja olkoot saastaiset iltaan asti.".
Tällä ilmeisesti haetaan sitä miehen aamuseisokkia. Mihin saakka sitten ollaan
saastaisia, kun ylläkuvattu toiminto onkin alkanut illalla? Päättyykö se samana
iltana vai vasta vuorokauden päästä, tämä jäänee hieman epäselväksi.
Sitten lisäksi tuli tämä rippikoululaisten ns.
yhteisvastuukeräys, jossa lapsien vanhemmat saivat ostaa helpotuksia arkeen.
Jotenkin tuli mieleen katolisen ammoin käyttämä anekauppa, "Kun kolikko
kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen vilahtaa.". En enää ihmettele, että
nuoremme ovat hukan teillä, suora lainaus medialta: "Vanhemmat saivat
huutokaupassa ostaa lapsilleen esimerkiksi isosen tarjoilemaan aamupalan
vuoteeseen tai vapautuksen loppusiivouksesta.". Tulevatko vanhemmat
jatkossakin ostamaan helpotuksia lapsilleen, vastuuta tuolla tyylillä ei opita.
Raamattu on hyvin ristiriitainen kirja, sillä sen kirjat
ovat hyvin erilaisilta aikakausilta. Kun on lukenut nuo neljä evankeliumia,
havaitsee eroja. Onhan kertojina neljä erilaista miestä. Valitusvirret ovat
kuvaus Jerusalemin hävityksestä. Kokea veisu on taas kirja, joka koostuu
vuorottelevista jaksoista, jotka kertovat eroottisesta rakkaudesta. Aikanaan
kielletty alle 25-vuotialta miehiltä ja naisille ei sitä sallittu lainkaan.
Tunnettua on myös se, että kukin poimii sieltä itselleen
sopivat kohdat. Tunnetuin on kertomus papista, joka varoitti kansaa lukemasta
raamattua huolimattomasti. Kerrotaan hänen avanneen raamatun kolmesta kohdasta
sattuman valitsemana ja kolme jaetta samoin. Tulokseksi tuli hieman järkyttävä
lause: Minä olen Herra, sinun Jumalasi (ensimmäinen käsky Mooses II luku 1.).
En tiedä mistä tulee tämän lauseen perään sanat: Kaikessa sinun tulee minua
totella. Toinen raamatun jae kuului: Juudas Iskariot meni hirtti itsensä
(Matteus 27. luku, jae 5). Kolmas taasen kuului: Mene ja tee sinä samoin
(viitannee Johannes 2. luku, jae 22). Vertaus lienee hyvin vanha, sillä jo
mummoni kertoi tästä ja kertoi sen kummiltaan kuulleen.
Kun ajattelee kristinuskon erilaisia suuntauksia, niin heitä
kuunnellessa olen huomannut tuon edellisen otsikon ensimmäisen lauseen
toteutuvan. Otetaan esimerkiksi vaikka kaste. Katolinen, ortodoksinen ja
luterilainen kirkko turvaavat siinä sanoihin: " Menkää siis ja tehkää
kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän
Hengen nimeen (Mark. 13:10, 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2).". Osa vapaista
suunnista kertoo, ettei ole löytänyt raamatusta yhtään kohtaa, jossa olisi
lapsia kastettu vaan vetoavat kohtaan: "Jeesuksen luo tuotiin lapsia,
jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, mutta sen huomatessaan
Jeesus närkästyi ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni,
älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka
ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse."
Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.".
Tapansa kullakin.
Suomessa kuitenkin noudatetaan vain ja ainoastaan Suomen
lakia ja tämän pitäisi sisäministerinkin tajuta. Laki on kaikille sama. Arvot,
etiikka ja moraali ovat taas yksilöllisiä. En ole kaikessa samaa mieltä
lakikirjan kanssa, mutta siitä huolimatta noudatan sitä ja se joka sitä vastaan
rikkoo, vastaa rikkomuksistaan lain edessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti