Aiheittain

keskiviikko 24. kesäkuuta 2015

Lieventävä asianhaara

Nyt on ollut kovasti julkisuudessa Tapanilan joukkoraiskaus ja lisäksi vielä tuon porilastytön tapaus. Tekijät ovat kaikki maasta muun laisesta kotoisin ja perin on ihmetyttänyt heidän asenteensa. On tainnut kotiutus tähän maahan jäädä hieman alle sääli vitosen alapuolelle.

Kun ollaan Suomessa, niin noudatetaan Suomen lakia ja tavallisesta kansalaisesta on usein tuntunut, että laki on lievempi kuin kansalaisen oikeustunto. Tuomareita tuomioista on turha syyttää, vaikka annettu tuomio on omasta mielestä täysin virheellinen. He vain tulkitsevat sitä lakia, jonka eduskunta on laatinut.

Kun puhutaan raiskauksesta, niin mielestäni on väärin, että käytetään termiä sukupuoliyhteyteen pakottaminen, seksuaalinen ahdistelu, erittäin nöyryyttävästi jne. Raiskaus on aina törkeä ja erittäin nöyryyttvä (iästä, sukupuolesta, jne. riippumatta) . Tällöin henkilön fyysistä loukkaamattomuutta rikotaan törkeästi ja täten rikosnimikkeen tulisi aina olla törkeä ja rangaistuksen ehdoton.

Ikä ei mielestäni saa olla lieventävä asianhaara, sillä normaali ihminen kyllä tietää, milloin tehdään jotain sellaista, mikä ei ole luvallista. 1993 Englannissa kaksi kymmenvuotiasta tuomittiin määrämättömäksi ajaksi kasvatuslaitokseen kaksi vuotiaan lapsen sieppauksesta ja murhasta, sillä heidän katsottiin ymmärtävän tekojensa seuraukset. Muutama vuosi sitten heidät vapautettiin, mutta toinen päätyi pian kaltereiden taakse. Ikäänhän moni suomalainen rötöksen tekijä vetoaakin sanomalla: "Et sää voi mulle mitään  tehdä. Mää oon alle viistoista.". Tämä osoittaa selvästi sen, että henkilö tietää tekevänsä ei sallittua ja tietää, ettei lakimme tunne rangaistusta hänelle.

Lieventävänä asianhaarana on käytetty tapauksen saamaa julkisuutta. Moisen lakipykälän voisi nykyisin poistaa, sillä tapahtui ihan mitä tahansa, niin julkisuusmylly käynnistyy ja siitä onkin sitten omat määräyksensä. Jos töppää, niin on myös hyväksyttävä se, että asia tulee jollain tavoin ilmi ja siitä puhutaan. Näin on ollut ennenkin eli käytössä oli puskaradio, joka tuntuu vielä tänä päivänäkin olevan nopeampi kuin internet ja mustavan teot vielä pidempään.Muista vieläkin kymmenien vuosien takaa kollegani, jota muistutettiin kymmenen vuoden takaisesta sammumisesta wc-tilohin.

Uhrille tekijöiden tuomio on nöyryyttävä. Hänen koskemattomuuttaan on loukattu törkeästi. Kuten olen monissa kirjoituksissani todennut, niin laki laahaa jäljessä ja paljon. Myös monet uudenlaiset rikokset eivät ole rangastavia ja hallitus sekä eduskunta tuntuu pudonneen jonnekin keskiajan ja hyvinvointivaltion välimuotoon.

Porin tapauksessa on tekijällä jäänyt kotiuttamien Suomen yhteiskuntaan pahasti alakanttiin. Muutamalta maahanmuuttajalta olen kuullut tämän suomalaisen sanonnan lyhennettynä eli "Mies on perheen pää" ja sanonta jatkuu "mutta nainen on kaula, joka sitä päätä käänttä". Mies ja nainen ovat tehneet yhteistyötä, jotta olisi koti, perhe, joka päiväinen leipä, jne. Jos joku nyt tulkitsee tämän femakon puheiksi, niin kokee karvaan pettymyksen. Mies osaa ja nainen osaa, kumpikin hieman eri tavoin, riippuen aivojen toiminnasta. Minä osaan myöntää vajavuuteni tiedoissa ja taidoissa, kuten myös puolisoni ja sitten konsultoimme toisiamme, niillä paremmin hallituilla alueilla.

Joskus tuntuu siltä, että raiskauksista annetaan helposti ehdottomat tuomiot, sillä vankilassa raiskaajan olot eivät ole kivat ja useampi on päässyt hengestään, sillä kunnian tunto on rosvolla ja kunnon murhamiehellä. Muistamme hyvin tuon Jammu-sedän, joka raiskasi ja tappoi ynnä poltti ruumiit, häntä ei koskaan voitu vapauttaa, sillä hänet olisi toimitettu päiviltä alta aikayksikön.

Tapanilan uhri oli kertonut, että tekijät käyttivät hänelle tuntematonta kieltä, mutta kertoi jääneensä käsitykseen, että tekijät puhuivat hänestä. 10 % viestinnästämme on puheellista ja loput ilmeitä, eleitä, jne. Mamujen olemassa olon huomaa jo muutaman korttelin päästä, sillä puheen ääni on huutamista, tämä lienee luonnollista kaikille (etenkin) eteläisille kansakunnille. Moni  manu ei käytä kuin omaa kielttä ja juuri tuossa muutama yö sitten kuuntelin parin turkkilaisen kailotusta, jotka kantautuivat naisten vessaan seinien ja ovien läpi. Miksi julkisissa tiloissa eivät käytä Suomen kieltä? Liian hankalaako? Onko helpompi heittää tarinaa omalla kielellä kuin sillä Hoono Soomi versiolla?

Nyt on tulossa lisää näitä "pakolaisia", joista Välimeri on onneksi niellyt osan. Monissa maissa on noussut valtaan kansalliset puolueet, jotka ajavat maahanmuuttovastaista politiikka ja se on luonnollista, sillä heidän omat, luontaiset arvot ovat uhattuja. Onneksi olkoon Tanskalle, teilläkin on mitta täynnä.

Tehkäämme tämä nyt kerralla selväksi. Tämä maa on Suomi ja siellä noudatetaan Suomen lakia ja siellä puhutaan Suomen kieltä, och ett svenska språk ja luonnolisesti i  Norren Sàmekiella. On maahanmuuttajia, jotka oppivat kielen ja tavat nopeasti ja sitten niitä, jotka jengiytyvät omaan kansaansa ja viittavat kintaalla Suomen laille ja virallisille kielillemme. Täten en ihmettele kansallispuoluiden nousua. Monissa maissa ovat maahanmuuttajat gettoutunnet ja tapahtumat ovat omaa luokkaansa. Miksi turvapaikan hakija kritisoi turvapaikkaa? Syy on yksinkertainen eli ei päästä lähelle oman kulttuurin edustajia, joten kieli ynnä kultturi on tuttu. Valitettavasti nämä näkyvät rikostilastoissa, joka ei ole kaunista luettavaa. Etenkään kunnialliselle maahanmuuttajalle, sillä monien osalta rikostilasto kertoo karua tarinaa.

Oikeuskätäntöä on täten syytä muuttaa. Karkoitus on myös oikeutettua, jos mamu rikkoo Suomen lainsäädäntöä.

Ehdollinen on vain silittelyä "Mamman sallipässin päähän". Älä nyt enää tee tällaista. Jos tehdään rikos, niin rangaistus tulee olemaan rikoksesta.

Siiten eräs mamu kertoi päivän aviisissa, että heidän kulttuuria syyllistetään. Erittelemättä sen enepää, mutta näyttäisi olevan tekijöiden puolella, toteamalla, että aina heidän kulttuuriaan syyllistetään, Täällä on edlleen suomalainn elämä jak ulttuuri



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti